A két első teleszkópszár különbözik. Egyikre a fékpajzs ül rá (amin a fékbetétek és a fékkulcs helyezkedik el). A jobb oldali telón látható a bicajórám hall eleme is, de ez nem lényeg. Kerék úgy jön ki, hogy fogjuk a motort, rendesen kitámasztjuk, vagy valami, hogy fel ne buruljon. Szóval kezdőknek akár nem árthat két ember jelenléte, nehogy burulás legyen a vége. Középstenderrel persze könnyű, mert ráteszel 20kg-ot az ülés hátuljára fixen és akkor az eleje elemelkedik..


 

 

 


Szóval történés annyi, hogy kiakasztjuk az első fékbowdent. Ha nem megy, akkor a bowdenfeszítőn a kormányon, a fékkarnál, engedjünk. Majd pedig fogunk egy 19-es villáskulcsot és neki esünk a tengely végén lévő 19-es laptávolságú anyának. Miután kitekertük jöhet a bal oldali villa alján a M8-as csavar kitekerése, ez összehúzza a bal oldali villa alját, így rögzíti a villához a tengely másik (vastagabbik) felét. Miután ez megtörtént elvileg óvatosan kikocogtathatjuk a tengelyt és a kerék kivehetővé válik.


 

 

 


Vigyázzunk arra, hogy a bal oldali burkolat és a fékpajzs a betétekkel ne essen ki. A képeken látható, hogy a két csapágy közül az egyik egy belső zeeger gyűrűvel van rögzítve. 2db 6203-as csapágy kell bele, kétoldalon porvédős értelem szerűen. A csapágyakat behelyezésnél természetesen nem srégen beleverni kell, hogy utána lötyögjön benne, hanem hőkülönbséggel. Tehát fogjuk a csapágyakat. Szépen betesszük a mélyhűtőbe pár percre, közben a kerék öntvényét hőlégfúvóval melegítjük. Így a hőtágulást követően a csapágy majdnemhogy beleesik a helyére. Kiszedés is hasonló képen működik. A furat jobban fog tágulni, mint a csapágy, tehát melegítés hatására enyhe kocogtatással a cspaágynak kikell pottyannia.


 

 

 


EBC fékbetéteket vásároltam, ezeket bekell csiszolni a felületekhez. Illetve a hézagoló lemezeket beállítani, hogy mindkét oldal egyszere kezdjen el fogni. Az én trükköm az volt, hogy a tengelyt befogtam a satuba, rátettem a kereket, majd bevizeztem a kerékben a tapadó felületetet. Majd ráhelyeztem a fékpajzsot, a keréket megforgattam, majd enyhéz elkezdtem fékezni. Amint elkezdett fogni felengedtem, majd megnéztem melyik betét mely része lett vizes. Értelem szerűen a két betétnek egyszerre célszerű fognia a lehető legnagyobb felületeken. Ember legyen a talpán aki így beállítja. A fékkulcs kopására is figyelni kell. Mivel nekem az előző tulaj "gondosan" kente, ezért teljesen elkopott így felhegesztettük és leköszörültük méretre. Ezután a mozgó felületeket, fékbetétek csapjait megkentük, hogy ne szoruljon. Jöhet a kerék összeszerelése. Ezután a bowden beálltása következik, amely két részből áll. A fékkulcsra a megfelelő pozícióba ráhelyezzük az alsó fékkart, majd lerögzítjük. A kormányon a bowdenfeszítővel pedig finoman beállítjuk. Ügyeljünk arra, hogy a kormányon a fékkar behúzása nélkül ne legyen minimálisan sem érezhető fékhatás. Kb. ennyi a történet.