Motorunk karburálását elsősorban a gyertyakép alapján tudjuk diagnosztizálni. A gyertyakép megmutatja, hogy az adott gyertya hőértéke megfelelő-e, illetve hogy a karburálással beállított benzin-levegő arányhoz képest hol vagyunk. Célunk elérni a 14-es ábrán látható képet. Bonyolítja a dolgot, hogy a motor működésénél különböző terhelésenél más-más rendszer dolgozhat (akár együttesen) Szóval hogy ha mondjuk tetőre elsoka, teljes gáznál a gépünk, középtartományban használva még rendes gyertyaképet kaphatunk. Lássuk az ábrákat:

 

 

 

1.: Túl sok olaj

2.: Túl sok olaj

3.: Elszenesedett

4.: Túl hideg

 

 

 

5.: Túl hideg

6.: Hideg vagy dús, rendben van

7.: Hideg vagy dús, rendben van

8.: Hideg vagy dús, rendben van

 

 

 

 

9.: Megfelelő

10.: Megfelelő

11.: Megfelelő

12.: Megfelelő

 

 

 

13.: Tényleg jó

14.: Elérhető legjobb

15.: Jó

16.: Jó

 

 

 

17.: Jó

18.: Megfelelő

19.: Megfelelő

20.: Megfelelő

 

 

 

21.: Valamelyest forró, rendben van

22.: Forró vagy szegény

23.: Forró vagy szegény

24.: Forró vagy szegény

 

 

 

25.: Túl forró, szegény, előgyújtás

26.: Túl forró, szegény, előgyújtás

27.: Túl forró, szegény, előgyújtás

28.: Túl forró, szegény, előgyújtás

 

 

  

 

29.: Túl forró, szegény, előgyújtás