Motorunk karburálását elsősorban a gyertyakép alapján tudjuk diagnosztizálni. A gyertyakép megmutatja, hogy az adott gyertya hőértéke megfelelő-e, illetve hogy a karburálással beállított benzin-levegő arányhoz képest hol vagyunk. Célunk elérni a 14-es ábrán látható képet. Bonyolítja a dolgot, hogy a motor működésénél különböző terhelésenél más-más rendszer dolgozhat (akár együttesen) Szóval hogy ha mondjuk tetőre elsoka, teljes gáznál a gépünk, középtartományban használva még rendes gyertyaképet kaphatunk. Lássuk az ábrákat:
1.: Túl sok olaj
2.: Túl sok olaj
3.: Elszenesedett
4.: Túl hideg
5.: Túl hideg
6.: Hideg vagy dús, rendben van
7.: Hideg vagy dús, rendben van
8.: Hideg vagy dús, rendben van
9.: Megfelelő
10.: Megfelelő
11.: Megfelelő
12.: Megfelelő
13.: Tényleg jó
14.: Elérhető legjobb
15.: Jó
16.: Jó
17.: Jó
18.: Megfelelő
19.: Megfelelő
20.: Megfelelő
21.: Valamelyest forró, rendben van
22.: Forró vagy szegény
23.: Forró vagy szegény
24.: Forró vagy szegény
25.: Túl forró, szegény, előgyújtás
26.: Túl forró, szegény, előgyújtás
27.: Túl forró, szegény, előgyújtás
28.: Túl forró, szegény, előgyújtás
29.: Túl forró, szegény, előgyújtás